Denna text är kommersiell och innehåller annonslänkar

Få ljusterapi hemma med en dagsljuslampa

Publisert:

Känner du dig trött och slö?
Mota håglösheten med lite ljusterapi som kan få dig att känna dig lite piggare.
Här är Wellness bästa tips på dagsljuslampor.

Under den mörka tiden på året är det inte så konstigt om du känner dig tröttare eller slöare. Ljuset påverkar kroppens produktion av sömnhormonet melatonin, som vanligtvis sätter igång i skymningen.
På vintern när det börjar mörkna tidigt på eftermiddagarna börjar melatoninproduktionen tidigare och vi blir tröttare än vanligt.

Att ha det tillräckligt ljust inomhus kan också hjälpa för att minska tröttheten. Addera en dagsljuslampa för att få in extra mycket ljus under mörka dagar och för att känna dig lite piggare.

Dagsljuslampa Beurer TL50

Rund dagsljuslampa från Beurer.

Rund dagsljuslampa från Beurer som väger 590 gram. Ställ den bredvid dig när du jobbar eller äter frukost. Lampan har en ljusintensitet på 10000 lux vid 10 cm avstånd. Läs mer och köp här.

Ljusterapilampa från Innolux

Stilren lampa från Innolux.

Cylinderformad lampa från Innolux som med sin nätta design är lätt att placera i hemmet, lampan går att dimma från svagt ljus till starkt vitt ljus. Läs mer och köp här.

Lumie Vitamin L dagsljuslampa

Liten men effektiv dagsljuslampa från Lumie.

Ljusterapilampa från Lumie med en effekt på 10 000 lux. Lampan kan placeras både horisontellt eller vertikalt. Läs mer och köp här.

Philips Wake up light

Klockan som väcker dig med ljus.

Om en dagsljuslampa inte är något för dig kan du testa att vakna upp i ett sovrum som badar i ljus. Philips wake up light är både en klocka och lampa i ett. Lampan tänds successivt under morgontimmarna och du vaknar långsamt när det blir allt ljusare i sovrummet. Läs mer och köp här.

Beurer TL30 dagsljuslampa

Rektangulär ljusterapilampa att ha på skrivbordet.

Rektangulär dagsljuslampa från Beurer som har en styrka på 10 000 lux på 10 cm avstånd. Läs mer och köp här.

ANNONS

Hur mår du på insidan? Gör en hälsokontroll via blodprov och få många svar.

Werlabs (Extern länk)

Hur mår du på insidan? Gör en hälsokontroll via blodprov och få många svar.

Expertens knep: Så blir du piggare under vinterhalvåret

Redaktionens val

  1. KOMMERSIELLT INNEHÅLL

    Symtom på järnbrist: 11 tecken att ha koll på

  2. KOMMERSIELLT INNEHÅLL

    Hormonell balans: Så mår du bättre när hormonerna börjar svaja

Utforska Wellness